نقش تغذيه در بيماري و سلامتي
نوشته شده توسط : رضا

در تغذيه سالم و طبيعي از مواد  مغذي خام گياهي  استفاده ميشود و داراي اثرات  وفوائد زير ميباشد :

-         عمل پاكسازي ، سموم و مواد زائدي كه به علت تغذيه نامناسب در طي ساليان سال در بافت هاي بدن انباشته شده است با اصلاح تغذيه در بدن مصرف مي شود و مازاد ان از بدن خارج مي گردد

-        دسترسي به انرژي حياتي ، هر ماده غذايي داراي نوعي انرژي حياتي لازم و ضروري براي حيات انسان است كه در اثر حرارت دادن و سرخ كردن و يا هر نوع تغيير و تحول اين انرژي مي سوزد و مواد سمي و تفاله بر جاي مي ماند .

-        افزايش مقاومت طبيعي بدن ، رعايت تغذيه سالم و طبيعي موجب افزايش مقاومت طبيعي بدن مي گردد و از بروز بيماريها و كسالتها پيشگيري شده و به علاوه بهامر درمان نيز كمك ميكند .

-        كاهش توليد مواد زائد ، ميزان توليد مواد زائد از سوخت و ساز مواد گياهي و غذاي سالم به مراتب از مواد حيواني و پخته و سرخ كرده كمتر است . در نتيجه به اندامهاي دفعي چون كبد و كليه فشار كمتري وارد مي شود و فرآيند متابلوليسم ( سوخت وساز ) بهتر صورت ميگيرد و از انباشته شدن مواد زائد در بافت ها پيشگيري مي شود .

-        سهولت عمل هضم و گوارش ، در تركيب گياهان به ميزان معين فيبر وجود دارد كه عمل هضم و گوارش را تسهيل مي نمايد .

-        مهار نمودن علت بيماري ، تغذيه مناسب و طبيعي غالبا علت بيماري را مهار ميكند و لي داروها معمولا علل بيماريهاي ناشي از سو تغذيه را از بين نمي برند .

-        اثر انجماد و حرارت ، مواد غذايي غالبا در فريزر نگهداري مي شود و منجمد ميگردد و در اثر انجماد تغييراتي در زنجيره شيميايي غذاها ايجاد شده و در نتيجه موجب كاهش انرژي حياتي مي گردد و هنگامي كه غذاي فريزري پخته مي شود بخش ديگري از انرژي كاهش يافته و تغيير و تحولات نامناسب ديگري در غذاها ايجاد مي شود .

-        روش پرورش جانوران ، براي پرورش دامها و طيور معمولا از هورمون ها و گاه غذاهاي غير طبيعي استفاده مي شود كه براي انسان زيان آور است ، اگر چه براي پرورش گياهان نيز از كودهاي شيميايي و هورمون ها استفاده مي شود ولي گياهان نسبت به جانوران توانايي بيشتري در دفع مواد زائد دارا مي باشند .





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: